Gilze-Rijen weekblad: overvliegen en vrijwilligersavond

Zaterdag 31 augustus was voor veel leden van Scouting Rijen een spannende dag. Er werd “overgevlogen”. Dit is een jaarlijks terugkerend evenement waarbij kinderen die oud genoeg zijn naar de volgende groep gaan. Aansluitend aan het overvliegen was er voor alle vrijwilligers van Scouting Rijen een bedankavond.

Dit jaar stond het overvliegen in het thema van Het Wilde Westen. Aan het begin van de middag werden de kinderen ontvangen op “The Stone Range”. Op de grote hei werden er spelletjes gedaan. Hierbij kon er  zelfs een ritje op een paard en een ezel gemaakt worden. Mooi was het om te zien hoe de ouder kinderen de jongere kinderen hielpen.

Er werd dit jaar echt gevlogen op een vliegend paard aan een kabelbaan. Het was een spectaculair gezicht hoe de kinderen naar hun nieuwe groep vlogen en daar warm onthaald werden. Er zijn in totaal 54 leden overgevlogen. Samen met de nieuwe instroom zullen we in het nieuwe seizoen starten met 230 leden in de leeftijd van 5 tot en met 21 jaar.  Daarmee is Scouting Rijen één van de grootste scoutingverenigingen van Nederland.

Na het overvliegen werden de vrijwilligers van Scouting Rijen bedankt tijdens een feestavond. Hierbij werden een aantal mensen in het zonnetje gezet.

Kees van Roozendaal en Louis Tenret namen afscheid van Scouting Rijen. Er werd kort teruggeblikt op de scouting carrière van beide heren. Met name het afscheid van Kees was bijzonder omdat hij  27 jaar vrijwilliger bij Scouting Rijen is geweest. De waardering voor Kees bleek uit het overweldigende applaus wat volgde.

Roy Feijnenbuik, Renske Verheijden en Sonja Moerdijk ontvingen het kwalificatieteken voor hun intern opleidingstraject bij Scouting Rijen.

Tot slot ontvingen een aantal vrijwilligers voor hun inzet een Scouting Rijen Pluim. De eer was dit jaar aan Mieke Vermeulen, Bas Huizinga en Evy Elias.

De voorzitter moest aan het eind van de avond concluderen dat de vrijwilligers van Scouting Rijen zich niet makkelijk lieten bedanken. Ze vinden het “maar gewoon” wat ze doen, maar dat is het natuurlijk niet. Dankzij de vrijwilligers is Scouting Rijen een florerende vereniging.