Sinterklaas bij Scouting Rijen

03 Decmeber 2016   De aller drukste tijd voor Sinterklaas en zijn pieten. Zou de Goedheiligman toch nog een gaatje in zijn agenda weten te vinden om de Welpen en Bevers van Scouting Rijen een bezoekje te brengen? Nou reken maar! De pieten staan al op het dak als de ruim 100 kinderen vol verwachting naar de Zwerfkei komen. Eenmaal lekker warm binnen, kan het bezoek van de Sint beginnen.

Als de pieten binnen komen en een zak vol meel vinden, bedenken ze dat ze de Sint wel kunnen verassen met een appeltaart. Zoekend naar de andere ingrediënten blijkt al snel dat deze pieten niet zo goed weten hoe je een appeltaart moet bakken. In plaats van deeg maken en appeltjes schillen, wordt er met eieren gejongleerd en appels worden overgegooid. Gelukkig komt er net voordat het volledig uit de hand loopt een echte bakker binnen. Het is de bekende banketbakker Francine Boulanger. Zij had alle spulletjes al in de keuken klaargezet om ook voor de Sint een taart te bakken. De pieten geven alles aan Francine terug zodat zij aan de slag kan gaan. Niet veel later komt dan eindelijk ook Sinterklaas het lokaal binnen.

Sinterklaas leest natuurlijk weer voor uit het grote boek en ook dit jaar zijn de meeste Bevers en Welpen weer heel erg lief geweest. Er zijn voor iedereen pepernoten en cadeautjes. Nog even proberen de pieten met de eer te gaan strijken over de appeltaart die uit de keuken komt, maar Francine Boulanger maakt gewapend met een deegroller heel snel duidelijk dat zij verantwoordelijk is voor deze overheerlijke traktatie. Sinterklaas zal er na gedane arbeid zeker van smullen! Dus bij deze: Dank U wel Sinterklaas en pieten voor weer een geslaagd bezoek aan de kinderen van Scouting Rijen, tot volgend jaar!