Stam

stam De speltak voor jongens en meisjes van 21 jaar en ouder. Waar bij veel Scouting verenigingen het 'lid zijn' na de Pivo's ophoud, heeft deze groep binnen Scouting Rijen een plaatje bij de Stam. Deze groep heeft geen formele bovengrens; in de praktijk ligt deze rond de 30 jaar oud.

Het programma van de Stam is vergelijkbaar met dat van de Pivo's, maar dan net wat grootser, extremer en grensverleggender. Daarnaast geeft de groep actief ondersteuning aan de gehele vereniging.

Van de Stam wordt verwacht dat zij helemaal op eigen benen kunnen staan. Ze hebben dus geen stambegeleider zoals de Pivo's deze hebben. Dit mag ook wel; voor vele is de Stam een springplank om leiding te worden.

Op het moment heeft Scouting Rijen één Stam groep. Dit is een gemengde groep die draait om de week op vrijdag avond van 20:30 tot 23:30.

Wil  jij ook bij de Stam? Stuur dan een e-mail naar secretariaat@scoutingrijen.nl.

word lid word leiding youtube twitter