Heitje voor een Karweitje 2014: bedankt!

Scouting Rijen organiseerde zaterdag 7 juni weer “Heitje voor een karweitje”. De jongere leden gingen die dag langs de deuren om lege flessen en lege inktcartridges op te halen. De oudere leden gingen aan de slag met het wassen met auto’s op het Burgemeester Sweensplein.

Met het warme weer was het wassen van auto’s een prettige bezigheid: niet alleen de auto’s werden nat, maar, heel gek, de leden zelf ook. Er zijn 69 auto’s en één fiets gewassen.

Het ophalen van lege flessen was een zwaardere opgave. De kinderen gingen, ondanks dat ze vaak voor een gesloten deur stonden vanwege het pinksterweekend en ondanks het warme weer, dapper door en hebben heel veel lege flessen en inktcartridges opgehaald. Soms ook kregen ze een financiële bijdrage, waar we natuurlijk ook erg blij mee zijn.

Naast dat de kinderen lege flessen ophaalden, kwamen er ook mensen zelf hun lege flessen brengen naar het Burgemeester Sweensplein: soms wel tassen vol. Er moesten dus veel flessen afgevoerd worden en daarbij hielp het enorm dat de Jumbo grote zakken beschikbaar stelden waarin per zak 250 flessen konden worden aangeboden. Dit maakte het inleveren een stuk gemakkelijker!

We willen iedereen bedanken voor de geleverde inzet en bijdrage aan “Heitje voor een Karweitje” en in het bijzonder de Jumbo voor het meedenken!