Scouting Rijen in actie voor buiten spelen!

Deze week is het weer zover, de leden van Scouting Rijen komen op vrijdagavond 17 februari en zaterdag 18 februari voor de Jantje Beton collecte aan uw deur. Scouting Rijen zet zich al vele jaren met Jantje Beton in voor het stimuleren van buitenspelen en de vele kinderen die niet naar een club of vereniging kunnen.

Scouting Rijen Clubkas

Wat veel mensen niet weten is dat u door het geven van geld bij de collecte niet alleen Jantje Beton steunt, maar ook de Scouting Rijen clubkas. Van de totale opbrengst gaat namelijk 50% naar Scouting Rijen. Wij zetten dit geld in om onze jeugd en jongeren te blijven uitdagen om lekker buiten te spelen. Meer dan 60 vrijwilligers zorgen elke week voor een afwisselend programma vol leuke, leerzame en uitdagende activiteiten voor onze 250 jeugdleden. Daar kunnen we deze bijdrage dus heel goed voor gebruiken.

Jantje Beton

Gewoon lekker buiten spelen, dat wil en kan toch ieder kind? Niet dus! Jantje Beton zet zich in voor kinderen voor wie buitenspelen niet vanzelfsprekend is. Maar liefst 1 op de 5 kinderen speelt niet of slechts 1 keer per week vrij buiten, en 80% van de kinderen beweegt onvoldoende. Vaak zijn er geen speelruimtes, is de speelplaats slecht bereikbaar of niet uitdagend genoeg. En dat terwijl vrij buiten spelen essentieel is voor een gezonde ontwikkeling. Met uiteenlopende projecten ondersteunt Jantje Beton kinderen om hun buurt leuker te maken. Scouting staat voor de ontwikkeling van kinderen, en uitdagend buiten spelen stimuleert de creativiteit en vindingrijkheid, daarom dragen wij van Scouting Rijen samen met 700 andere scoutinggroepen in Nederland graag ons steentje bij aan de diverse projecten van Jantje Beton.

Wij hopen u ook…