Coronamaatregels Scouting Rijen - 1 oktober 2020

Afgelopen maandag werd duidelijk tijdens de persconferentie van premier Rutte dat er weer meer besmettingen zijn met het coronavirus waardoor de overheid de maatregelen weer aan moet scherpen om verdere besmettingen zoveel mogelijk te voorkomen. De maatregelen die genomen zijn hebben voornamelijk betrekking op mensen van 18 jaar en ouder.

Voor de opkomsten van de jeugdspeltakken verandert er op dit moment niet zo heel veel. We kunnen vooralsnog draaien op de normale tijden.Wel willen we proberen om drukte bij de ingang te spreiden door gebruik te maken van twee poorten. Te weten de normale ingang en de poort bij de garage. Deze poort kunt u 20 meter links van de normale ingang vinden. In onderstaand schema kunt u zien van welke ingang uw kind gebruik zal maken. In de praktijk betekent dit, dat wanneer u uw kind op wil wachten, u op die plaats kunt wachten. Houd daarbij de 1,5 meter richtlijn in acht. De kinderen wordt uitgelegd hoe ze met hun fiets het beste bij de fietsenstalling kunnen komen.

Speltak

Ingang

Bevers

Welpen Chil

Hoofdingang

Welpen Riki Tiki Tavi (RTT)

Scouts Orion

Scouts Phoenix

Welpen Bagheera

Welpen  Baloe

Scouts Pegasus

Hoofdingang

Wij gaan ervan uit dat u de landelijke richtlijnen kent en u zich daaraan houdt.

Een aantal maatregelen blijven van kracht:

• Verkouden (niezen, snotjes hoesten, koorts, benauwdheid) uw kind mag NIET komen
  • Negatief getest? Pas wanneer de klachten helemaal verdwenen zijn zijn de kinderen weer welkom bij Scouting (wij zijn een vereniging en géén school)
  • Iemand uit het gezin ziek of getest? Uw kind mag NIET komen.
  • Ouders mogen NIET op het terrein komen, zet uw kind voor de poort af
  • Neem in alle gevallen contact op met de leiding van uw kind

Onze oudere speltakken de Pivo’s en Stam hebben andere maatregelen gekregen. Zij zijn hiervan op de hoogte gesteld.

Wij hopen dat iedereen zich, gebonden aan Scouting Rijen, houdt aan alle regels en richtlijnen. Op die manier hopen wij geen besmettingen binnen onze vereniging te krijgen. Mochten de maatregelen weer aangescherpt worden hopen wij ook nu weer op uw begrip!

Met vragen kunt u altijd terecht bij de leiding van uw kind of bij ons Corona Crisis Team, te bereiken via cct@scoutingrijen.nl

Ga terug naar het nieuws overzicht.