Huisregels verhuur de Zwerfkei

Veiligheid
Ons gebouw is voorzien van de noodzakelijke veiligheidsaanwijzingen en brandblusvoorzieningen.

Overnachtingen
Bij overnachtingen in ons gebouw is slapen alleen toegestaan op de benedenverdieping en op ons buitenterrein. Op de bovenverdieping mag er niet geslapen worden!

Geluidsoverlast
Feesten en partijen (met alcoholgebruik) zijn niet toegestaan. Beperk ’s avonds na 22:00 uur de geluidsoverlast voor de omliggende buren.

Alcoholgebruik
Gebruik van alcohol is niet toegestaan, uitgezonderd bijvoorbeeld een drankje ’s avonds bij het kampvuur als de jeugdleden naar bed zijn. Hierbij dient men zich wel aan de wettelijke voorschriften van alcoholgebruik te houden.

Roken
Roken is in ons gebouw niet toegestaan! Buiten mag er wel gerookt worden. Sigarettenpeuken behoren in de mobiele rookpaal met asbak of vaste asbak onder het afdak gedaan te worden en niet op de grond gedeponeerd te worden.

Brandmeldcentrale
Ons gebouw is voorzien van een brandmeldcentrale die gekoppeld is aan een alarmcentrale. Instructies voor deze installatie hangen bij de centrale kast die u kunt vinden bij de hoofdingang van ons gebouw.

Koken
Tijdens het koken in de keuken en/of in de lokalen, de deuren naar de gang goed dicht houden. De sensoren van de brandmeldcentrale in de gang zijn hier heel gevoelig voor, zorg daarom ook voor goede ventilatie (ramen open en afzuigkap aan).

Internetgebruik
Ons gebouw heeft een internetaansluiting en is door middel van een draadloos netwerk te gebruiken. De netwerksleutel van het draadloos netwerk “ScoutingRijen” is te vinden in de meterkast in de gang. Gebruik hiervan is eigen risico en verantwoordelijkheid.

Parkeren
Als men de poort binnenrijdt is er aan de rechterkant plaats om enkele auto’s te parkeren, overige auto’s kunnen geparkeerd worden op de grote (sportpark)parkeerplaats gelegen naast ons terrein. Er zijn geen auto’s toegestaan achter ons gebouw (voorbij de fietsenstalling).

Kampvuur
Er mag een open vuur in de daarvoor bestemde kampvuurkuil worden aangelegd. Dit mag alleen als de code van de natuurbrandenmeter van de brandweer dit toe laat (zie: www.brandweermwb.nl).

• Bij het vuur voldoende blusmateriaal bij de hand houden (minimaal twee emmers water).
  • Alléén natuurlijk hout gebruiken om te stoken, géén gelakt of geïmpregneerd hout.
  • Gebruik van licht ontvlambare stoffen is ten strengste verboden.
  • Na afloop het vuur geheel doven met water en niet brandend/smeulend achterlaten.
  • Geen vreugde vuren (maximaal 1 meter hoog en binnen de stookbak).
  • Er dient zelf voor hout gezorgd te worden.

Buitenterrein
Kappen van bomen, ook al zijn ze dood, is niet toegestaan op ons terrein.

Afsluitprocedure gebouw
Bij het verlaten van het terrein het gebouw goed afsluiten, graag een rondje lopen om te controleren of alle ramen en deuren op slot zijn. Zorg ook dat de binnenverlichting en de buitenlamp uitgeschakeld zijn. Uiteindelijk poort afsluiten zodat er geen onbevoegden het terrein op kunnen.

Mocht je aan de achterzijde van het gebouw bezig zijn, raden wij aan om de poort en de voordeuren op slot te doen, omdat je hier dan geen zicht op hebt.

Schoonmaken
Het gebouw dient aan het einde van de huurperiode weer schoon opgeleverd te worden. In de hal is een bezemkast aanwezig met bruikbare materialen. De spellokalen (groene vloeren) dienen veegschoon opgeleverd te worden. De hal, toilet ruimte en keuken dienen veeg- en dweilschoon opgeleverd te worden.

Mocht het gebouw niet schoon opgeleverd worden rekenen we € 25,- schoonmaakkosten en deze zullen dan verrekend worden met de restitutie van de waarborgsom.

Huisdieren
Huisdieren zijn niet toegestaan.

Afval
Restafval en GFT-afval mogen bij elkaar gedaan worden. Papier en plastic moeten gescheiden worden van het restafval. Voor afvoer van glas, (kleine) huishoudelijke apparaten, chemisch afval, grof huisvuil, e.d. dient de huurder zelf zorg te dragen.

Meubilair
Al het aanwezige meubilair dient weer in de oorspronkelijke staat en hoe het is aangetroffen, teruggezet te worden (er is een document met foto’s aanwezig in het staflokaal). Er worden speciale tafels en stoelen beschikbaar gesteld voor het buiten gebruik. De tafels van binnen zijn buiten niet toegestaan.

word lid word leiding youtube twitter