Scouting Rijen vervult sportieve deal met Sportcafe Rijen

Zelf maken de leden en vrijwilligers van Scouting wel eens de grap dat als je niet zo goed bent in sporten je altijd nog bij Scouting kunt. De deal van de maatschappelijke beursvloer tussen Scouting Rijen en Sportcafé Rijen prikkelde de vereniging om te bewijzen dat sporten en Scouting prima samen kunnen gaan. Scouts ontdeden zich van de uniformen en hesen zich in sportkleding om op zaterdag 18 mei deel te nemen aan de eerste heuse Scouting Rijen Sportdag in de Margriethal in Rijen. Geen frisse boslucht en bergschoenen deze zaterdag, maar piepende gymschoenen op de groene gymzaalvloer van de Margriethal. Achttien teams, 128 kinderen (5 t/m 14 jaar), streden in vier rondes om het hoogste aantal punten en daarmee de sportieve overwinning. Na de eerste twee rondes hebben de medewerkers van het Sportcafé Rijen de sporters voorzien van een hapje en een drankje. Vol energie zijn daarna de derde en vierde ronde gespeeld waarna de uitslagen bekend werden gemaakt. De winnaars van deze sportieve middag zijn gehuldigd met een medaille en ook voor de sportiefste spelers, Ashley Schouten en Brent van Denderen, was een prijs. Scouting Rijen bedankt de vrijwilligers die de organisatie van de sportdag onder de leiding van Evy Elias op zich hebben genomen. En een bijzonder woord van dank voor Rob en Bram van Sportcafé Rijen voor het beschikbaar stellen van de Margriethal en de fijne en flexibele samenwerking!