De Verbouwing

Huidige Situatie

Meer dan 30 jaar na de eerste steenlegging is ons clubhuis ‘De Zwerfkei’ toe aan een serieuze opknapbeurt! In 30 jaar tijd is onze vereniging gegroeid en zijn onze wensen veranderd. Er is te weinig sanitair en het is verouderd. De faciliteiten en werkruimte in de keuken moeten worden verbeterd en inmiddels zijn we ook uit ons (onvindbare) staflokaal gegroeid.

Halverwege 2017 zijn we daarom gestart met de plannen voor onze verbouwing. Door de indeling van het bestaande gebouw te verbeteren, sanitair en keuken te verplaatsen en het gebouw uit te bouwen creëren we een fris, sfeervol, toegankelijk en toekomstbestendig clubhuis waarin ons scoutingspel nieuwe mogelijkheden krijgt.

Ontwerp

Met een frisse blik hebben we naar de huidige situatie gekeken. Dat heeft geleid tot een 6-tal basiswensen voor het ontwerp:

• Het vernieuwen en uitbreiden van de sanitaire ruimte, met extra toiletten, doucheruimte & invalidetoilet/douche
  • Een grotere, goed gefaciliteerde, veilige keuken om in te kunnen koken voor en met grote groepen.
  • Een toegankelijk staflokaal met zicht op het terrein, dat goed vindbaar is voor ouders.
  • Een grotere en sfeervolle algemene ruimte voor grote gezamenlijke activiteiten met heel de vereniging.
  • Het oplossen van geluidsoverlast tussen de twee welpen groepen vanwege de slecht geïsoleerde en lastig hanteerbare uitneembare tussenwand.
  • En als laatste willen we een sfeervol gebouw neerzetten dat past bij onze scoutinggedachte en activiteiten.

Met deze wensen als uitgangspunt is een ontwerp ontstaan waarin een deel van het gebouw zal worden uitgebouwd en waarbij we vooral de ruimte in het bestaande gebouw efficiënter gaan benutten.

Het gebouw zal in de nieuwe situatie toegankelijk worden voor minder validen en worden voorzien van een mindervalidentoilet en -douche.

Het vernieuwde gebouw zal in de eerste plaats de thuisbasis zijn voor ons eigen scoutingspel, maar het gebouw zal net als nu op de momenten dat wij er geen gebruik van maken worden verhuurd aan andere (scouting-)verenigingen, kinderopvangorganisaties, scholen etc. Door de verbeteringen aan het gebouw en de extra ruimte die we met de aanbouw realiseren verwachten we dat ons gebouw nóg aantrekkelijker wordt voor anderen.

Terrein

We gaan niet alleen het gebouw aanpakken, maar ook het terrein. Zo wordt er nu al volop gewerkt aan ons ‘belevenissenbos’. Als we gaan verbouwen worden de ingang van het gebouw en de ingang van het terrein verplaatst. De parkeergelegenheid op het terrein vervalt en zal plaats maken voor een nieuw (speel-)terrein met gras.

Hoe kan ik helpen?

Er zijn meerdere manieren waarop je ons kunt helpen met onze verbouwing!

• Sponsorclub: Heb je een vlotte babbel, een breed netwerk, ben je goed met marketingplannen en/of of weet jij de weg te vinden binnen de financiële wereld en heb jij zin om deze uitdaging samen met ons aan te gaan? Laat het ons dan weten en stuur een mailtje naar secretariaat@scoutingrijen.nl
  • Donatie: Wil je een financiële bijdrage doen? Doneer dan een bedrag op rekeningnummer NL72.RABO.0145.1962.16 t.n.v. Vereniging Scouting Rijen. Binnenkort wordt het ook mogelijk om via een ideal betaling een gift te doen!
  • Sponsoring: Wil je als bedrijf onze verbouwplannen financieel of met materialen sponsoren? En wil je daar een tegenprestatie voor? Neem dan voor meer informatie contact op via secretariaat@scoutingrijen.nl
  • Netwerken: Heb jij een ingang bij een bedrijf of weet je bij wie we moeten zijn om zo gericht mogelijk te vragen om sponsoring, laat het dan weten via secretariaat@scoutingrijen.nl
  • Helpende handjes: We hebben bij allerlei zaken omtrent onze droomverbouwing nog extra hulp nodig. Nu of in een later stadium. We houden jullie op de hoogte van wat we nodig hebben.
  • Anders: Heb je een andere manier om ons te ondersteunen, waar wij nog niet aan gedacht hebben? Dan horen wij het graag, via een mailtje naar secretariaat@scoutingrijen.nl

word lid word leiding youtube twitter