Geschiedenis

Op 2de kerstdag 1936 stonden veertien jongens, kapelaan Douenburg, een hopman en drie vaandrigs aan de wieg van wat nu door het leven gaat als Scouting Rijen. Als patroonheilige werd er voor Sint Bonifacius gekozen, zijnde de vierde IJsheilige en verwijzend naar de ijzige decemberkou van die 2de kerstdag. In de verschillende jaren kwamen er meerdere troepen, rondes en hordes op en verdwenen ook weer, zo ook met hun onderkomens.

Nu, ruim 75 jaar later staat er een bloeiende vereniging met 220 jeugdleden en 60 man staf en behoort Scouting Rijen tot één van de grootste scoutinggroepen van Nederland!

Jubileumboek

Indien u de historie van Scouting Rijen in zijn volle pracht wilt aanschouwen, bestel dan ons jubileumboek. U wordt meegenomen aan de hand van de 23 gebouwen door de rijke geschiedenis van Scouting Rijen. Oud en nieuw beeldmateriaal worden geflankeerd door originele ervaringen en groepsfoto’s.

Cover Jubileumboek
Bestel het jubileumboek via ons secretariaat

word lid word leiding youtube twitter